17 maja 2016

Ekspresowe brownie na kakao dla zabieganych matek ;-)

Kochani, ostatnio mało czasu mam na wypieki, gotowanie też raczkuje, a to za sprawą wielu obowiązków z okazji narodzin nasze drugiej córeczki, przybył nam nowy słodki okruszek, a raczej okruszka Hania.
Nawet nie było okazji się pochwalić, wybaczcie!
Teraz powinnam się przerzucić na blog dla świeżo upieczonych matek lub zgłębić jadłospis matek karmiących albo coś w tym rodzaju, ale kto na to ma czas :)

Wynalazłam taki szybki przepis na brownie, jest genialne w smaku, nie odbiega od tego z topioną czekoladą, a mniej przy nim pracy i kalorii. Piecze się 25 minut + przygotowanie jakieś 10 minut.
Czasowo rewelacja. W sam raz na niespodziewany głód na brownie lub niespodziewanych gości. Polecam choć żałuję że zjadłam tylko mały kawałeczek!





2 duże jajka
1/2 kubka ciemnego kakao ( użyłam takiego 200 ml)
1/3 kubka mąki
200 g cukru
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
125 g masła



Rozgrzewamy piecyk do 180 stopni.
Roztapiamy masło ( użyłam mikrofali) i chłodzimy trochę.
Mieszamy suche składniki: kakao, cukier, sól. Do nich dodajemy roztopione masło i ucieramy parę minut. Dokładamy po jednym jajku, za każdym razem dokładnie miksując około minuty.
na koniec mąka i wanilia. Miksujemy krótko. Wykładamy masę do formy 20x20 cm posmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką. Pieczemy 25 minut, kiedy wierzch zacznie pękać znaczy gotowe!. Studzimy.
Kroimy na kwadraty. Smacznego!

Przepis znalazłam na angielskojęzycznej stronie www. bonappetit. com.
Trochę odjęłam cukru :) W oryginale było 1.5 cup - dla mnie to za dużo.

                                                               

17 komentarzy:

  1. Gratulacje! :)
    Brownie wygląda jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jestem zabieganą matką ale tez chętnie przetestuję :) brownie jeszcze nei robiłam, jestem ciekawa smaku i konsystencji tego ciasta, mam je na liście kulinarnych planów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest proste i smaczne, nie będziesz zawiedziona.

      Usuń
  3. Zgłaszam się jako zabiegana matka wariatka i w weekendzik mam zamiar takie ciasteczko ukręcić :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje! Ja tam żadnych diet matki karmiącej nie przestrzegam, dziecko rośnie zdrowo i nie ma kolek, a to nsjwazniejsze😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Dobrze masz, ja muszę być na diecie choć początkowo w to nie wierzyłam, źe ma wpływ

      Usuń
  5. Jak dla mnie ciacho rewelacja! Serdeczne gratulacje!! Niech zdrowo rośnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne :-) gratuluję kochana :-) porywam kawałek i życzę wszystkiego dobrego :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brownie zawsze i wszędzie, a jeśli prościej, szybciej i równie pysznie co tradycyjne, to tym bardziej :)
    Serdecznie gratuluję maleństwa i życzę całej rodzince wszystkiego dobrego.
    Pozdrawiam :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...