01 marca 2017

Razowe pancakes z melasą i czarnym sezamem



Pyszne, puszyste, o karmelowym posmaku melasy, ze zdrowymi dodatkami, idealne na śniadanie.
Polecam też inne przepisy na placuszki, pod zakładką "placki".







1 szklanka mleka dowolnego
2 jajka
1 szklanki mąki pszennej ( użyłam ekologicznej T480)
1 szklanka miksu mąki jaglanej i pszennej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia bio
szczypta soli
2 łyżki melasy trzcinowej
1 łyżeczka czarnego sezamu
łyżka ziaren siemienia lnianego
2 łyżki płatków owsianych
2 łyżki stopionego masła+ 4 łyżki mleka

W misce łączymy jajka z mlekiem, dodajemy mąki z proszkiem i solą oraz płatki owsiane i mieszamy rózgą.
W rondelku roztapiamy masło, mleko i melasę. Ciepły płyn dodajemy do pozostałej masy i mieszamy.
Odstawiamy ciasto na 10 minut. Nakładamy czubatą łyżkę ciasta na rozgrzaną patelnię ( użyłam beztłuszczowej) i smażymy z dwóch stron po pół minuty.


10 komentarzy:

  1. Nigdy jeszcze takich nie jadłam na pewno są smaczne i pożywne 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Melasa także gości w mojej kuchni, lubimy się i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam jakie apetyczne placuszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Karmelowy posmak bardzo do mnie przemawia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie wspaniałe, jakie inne, ale apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat mam czarny sezam, akurat nie mam całej reszty, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ruszyć 4 litery do sklepu :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo puszyste i na pewno pyszne. Ta posypka mnie zainteresowała, fajny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jud, placuszki są posypane melasą, tą którą dodałam do masy.

      Usuń
  8. Uwielbiam placuszki, te też mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O mniam, musiały być wyjątkowo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...