15 września 2012

Cytrynowe kwadraty






W smaku maślano - cytrynowe, z mięciutką górą i kruchutkim spodem. 
Nie można poprzestać na jednym..
Niebo w gębie;) Na pewno jeszcze zrobię. 




Spód:
125 g masła
75 g drobnego cukru
155 g mąki
cukier puder do posypania (u mnie aromatyzowany
skórką cytrynową*)


Wierzch:
4 jajka, o temperaturze pokojowej, rozkłócone
250 g drobnego cukru
3 łyżki soku z cytryny (dałam 4)
1 łyżeczka startej skórki cytrynowej
30 g mąki

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Przepis doskonały, cytuję za autorką:
Nastawiamy piekarnik na 180 st C. Lekko natłuszczamy foremkę o wymiarach 20 na 30 cm i wykładamy papierem do pieczenia. Ucieramy do białości masło z cukrem, łączymy z mąką za pomocą metalowej łyżki. Wylepiamy foremkę ciastem i pieczemy przez ok 20 minut. Pozostawiamy do wystygnięcia. Jajka i cukier ubijamy mikserem przez 2 minuty lub do białości. Dodajemy sok cytrynowy i utartą skórkę z cytryny. Miksturę jajeczną ucieramy ze stopniowo dodawaną mąką, wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wylewamy na podpieczone ciasto. Pieczemy przez ok 25 minut. Studzimy w foremce. Kroimy na kwadraty i przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.


* postaram się kiedyś zamieścić recepturę 




Smakołyki na pikniki

18 komentarzy:

  1. Bardzo fajny, świetnie wygląda taka piramidka z kawałków ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cytrynowe ciasto jest mi obce, ale kusi smakiem nie powiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bradzo ładne zdjęcie, a ciasto na pewno pycha - uwielbiam maślane ciasta a cytryna na pewno fajnie przełamuje ten ciężkawy smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ciasto w ogóle nie jest kwaśne, cytryna w takiej ilości daje raczej aromatu niż kwaśności..

      Usuń
  4. Fajne i na pewno smaczne, robiłam podobne z przepisu Marthy Steward :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak to przeczytałam automatycznie zadziałała mi wyobraźnia... rozmarzyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zachciało nam się (mimo póżniej pory) takiego ciasta, mamy wszystko oprócz cytryny... a więc musimy spróbować z dżemem cytrynowym, albo czekać do poniedziałku, hi, hi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm nie wiem co doradzić, nie testowałam, więc jak coś nie wyjdzie będzie na mnie..A może masz sok pomarańczowy? spróbuj może ale ja nic nie mówiłam:D

      Usuń
  7. Chętnie bym porwała ze sobą taki cytrynowy kwadracik. Idealny do zielonej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam tego akurat połączenia, ale pewnie tak ;) najlepsze same;)

      Usuń
  8. Kaloryczne... ale jakie one muszą być pyszne ! Z tym miękkim środkiem, ooooh !

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam ciasto cytrynowe - proste w rpzygotowaniu i pyszne. Twoje kwasraty wyglądają nieziemsko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis iście orzeźwiający ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...